[[Decoder]]
 

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Next revision
Previous revision
project:decoder [2013/05/03 01:55]
ruza created
project:decoder [2014/02/23 12:46] (current)
harvie [Šifrovací Pomůcka]
Line 4: Line 4:
 name=Decoder| name=Decoder|
 image=decode.jpg?​200| image=decode.jpg?​200|
-sw=-|+sw=CC BY-NC-SA|
 hw=-| hw=-|
 founder=[[user:​blackhead]]| founder=[[user:​blackhead]]|
-interested=| +depends=improbability\\ inequity\\ infinity| 
-status=active+interested= ​[[user:​nephirus]] ​
 +status=done
 }} }}
  
Line 18: Line 19:
   Odpovedi a hinty emailem na **decoder[at]blackhead[dot]cz**.  ​   Odpovedi a hinty emailem na **decoder[at]blackhead[dot]cz**.  ​
  
-==== Decoder #01 ====+Dekuji [[user:​ruza]]kovi za zrizeni teto wiki stranky! Nejak me vubec nenapadlo udelat z toho Brm projekt, ale je to tak urcite lepsi, nez to jenom honit po mailech. 
 + 
 +Budu moc rad, kdyz se kazdy, koho moje sifry zaujaly aspon trochu, prida do seznamu "​interested"​. Rad bych videl, kolik lidi to zajima (pokud nekoho vubec). Brzy pridam dalsi sifry a hint k Decoder#​01. 
 + 
 +A proc to vsechno? Pokud by vam nestacila zabava z louskani jako takova, hodlam pro nejuspesnejsiho lustitele vymyslet nejakou hodnotnou cenu. A treba sam Ruza navrhnul jako odmenu [[wp>​Ingress_(game)]] invite... Tak se snazte! 
 + 
 +Doufam ze vas brzy bude vic... 
 + 
 +===== Šifrovací Pomůcka ===== 
 +Tzv. {{http://​chlyftym.cz/​pomucky/​pomucky_mini_2-1.pdf|šifrovací pomůcka}} od šifrovacího teamu Absolutno je oblíbeným uceleným přehledem základních slabých a "​skautských"​ šifer a může se hodit při luštění a vytváření podobných šifer. To ovšem neznamená, že vám musí být nutně nápomocná při luštění šifer na této stránce... Ale jako inspirace je jistě zajímavá. K dispozici je také ve formě Android aplikace, což jí dává některé příjemné funkce navíc. 
 + 
 +===== Decoder #01 ====
 +(published 21.4.2013)
  
 {{:​project:​decoder01.png?​400}} {{:​project:​decoder01.png?​400}}
  
-Pripadny uspesny lustitel muze vyhrat [[wp>​Ingress_(game)]] invite.+\\ 
 +**Hint 1**\\ 
 +(published 22.5.2013) 
 + 
 +{{:​project:​decoder_01_hint_01.png?​331}} 
 + 
 +**Solution**\\ 
 +Nejsem si jisty, jestli ma tohle kodovani nejake jmeno, ale funguje to nasledovne:​\\ 
 +\\ 
 +- -|- = -||| 
 + 
 +Prvni znak opiseme, pak postupujeme podle pravidla inverze opakovani, nebo zmeny: Kdyz je nasledujici znak stejny, zmenime vysledny znak, kdyz je znak jiny, vysledny znak bude stejny jako predchozi. Opakovani i zmeny vzdy pokracuji v dalsim zakodovanem pismenu. Tzn. je-li na konci jednoho pismene kod "​-"​ a na zacatku druheho take kod "​-",​ bude vysledny kod na zacatku druheho znaku zmenen.\\ 
 +Je to binarni kodovani. Muzeme to zamenit za nuly a jednicky, nebo nechat jako carky. Jak ale nekteri z Vas tipovali, "ma to neco spolecneho s morseovkou"​... Po rozkodovani podle tohoto klice je to obycejna morseovka, jen zamenime "​|"​ za "​."​.\\ 
 +Graficky zapis je ozvlastnen tim, ze stejny "​znak"​ v jednom pismenku je vzdy graficky polohovan sikmo vpravo nahoru od predesleho "​znaku",​ odlisny znak vzdy navazuje kolmo na stred predchoziho a to vpravo, nebo vzhuru. Nasledujici pismeno zpravy pak opet zacina dole na zakladni lince. 
 +===== Decoder #02 ===== 
 +(published 3.5.2013) 
 + 
 +  733771973313337191313713137713131371377313337331371931371319731337 
 +\\ 
 +\\ 
 +**Hint 1**\\ 
 +(published 22.5.2013) 
 +\\ 
 +Jaka jsou to cisla? 
 +\\ 
 +\\ 
 +**Solution**\\ 
 +Jedna se o prvni ctyri suda prvocisla. Kodovani je binarni.\\ 
 +3=00\\ 
 +7=01\\ 
 +13=10\\ 
 +19=11\\ 
 +7337 = 01000001 = 0x41 
 +===== Decoder #03 ===== 
 +(published 7.5.2013) 
 + 
 +{{:​project:​decoder_03_encoded.png?​640}} 
 + 
 + 
 +Neni to uplna trivka, takze rovnou nabizim hint... 
 + 
 +\\ 
 +**Hint 1**\\ 
 + 
 +Zde je zakodovane slovo BRMLAB: 
 + 
 +{{:​project:​decoder_03_hint.png?224}} 
  
-==== Decoder #02 ====+\\ 
 +**Hint 2**\\ 
 +(published 22.5.2013)
  
-  733771973313337191313713137713131371377313337331371931371319731337  ​+{{:​project:​decoder_03_hint_02.png?​76}}\\ 
 +\\ 
 +**Solution**\\ 
 +Tohle je nejvetsi paskvil, nejvic zamotany kod...\\ 
 +Jedna se o zakladni barvy RGB a jejich kombinace. Ne nahodou se tu vyskytuji jen tyto kombinace: R, G, B, Y a M (RGB + Yellow & Magenta).\\ 
 +Kod je rozdelen na dve casti: nejprve zelena a modra, k nim navic cervena. Vzdy dva ctverecky skladaji jeden znak z 27 (0-26). 27 to je 3^3, kodovani je tedy trojkove. Navic cervena slozka vyuziva dvou ctverecku pro binarni zapis treti cislovky pro trojmistny trojkovy zapis.\\ 
 +V trojkove soustave:​\\ 
 +BLUE=2\\ 
 +GREEN=1\\ 
 +V binaru:\\ 
 +RED=1\\ 
 +\\ 
 +Prvni znak, ZELENA + CERVENA, se bude dekodovat takto: ZELENA = 10<​sub>​3</​sub>,​ CERVENA = 01<​sub>​2</​sub>​ = 1<​sub>​3</​sub>,​ dohromady: 101<​sub>​3</​sub>​ = 10<​sub>​10</​sub>​\\ 
 +Ctvrty znak, FIALOVA + MODRA, se bude dekodovat takto: MODRA = 22<​sub>​3</​sub>,​ CERVENA = 10<​sub>​2</​sub>​ = 2<​sub>​3</​sub>,​ dohromady: 222<​sub>​3</​sub>​ = 26<​sub>​10</​sub>​\\ 
 +\\ 
 +Tim nejsnazsim pak jiz zustava odhalit to, ze abeceda zacina: A, B, C, ... a konci: X, Y, Z a " ". Celkem 27 znaku.
 
Except where otherwise noted, content on this wiki is licensed under the following license: CC Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 Unported
Recent changes RSS feed Donate Powered by PHP Valid XHTML 1.0 Valid CSS Driven by DokuWiki